Trochę soli , szczypta pieprzu... ciut słodyczy i goryczy.... wszystko w domu wymieszane, nuda, miłość i gadanie.... może wyjdzie,może nie... tak czy owak bliżej poznacie mnie! przedstawiam Wam królestwo moje, na norweskich wodach postawione....

piątek, 22 maja 2015

PODGLĄDAMY SKANDYNAWÓW

Kiedy zapukałam do drzwi tego domu,przez myśl mi nie przeszło,że jego wnętrze zaprze mi dech w piersiach.
Cudownie spójna całość,która przeplata i idealnie łączy ze sobą stare i nowe.
To fenomenalne wnętrze,czyjegoś domu,jest absolutnie fantastyczną, spokojną idyllą. Stojąc pośrodku tych ścian,nie wiedząc kiedy ......pochłonęło mnie i stałam się fanką skandynawskiego stylu.
Ściskając mocno aparat,zapytałam,czy mogę.....dostałam pozwolenie,a potem jak w transie,nie mogłam przestać chłonąć,sycić,zachwycać.....i robić zdjęcia.
Tysiące odcieni bieli, naturalne barwy drewna i kamienia.....to nie tylko umeblowanie,a sposób na życie. Właścicielka kocha malować,odświeżać i tchnąć drugie życie we wszystko to co niby stare,niemodne,wyrzucone gdzieś na śmieci i zastąpione ikeowym ,,fast foodem,,
Każdy przemyślany detal,każdy świecznik,ramka,obraz są niebanalnym dopełnieniem panującego tu spokoju.Zupełnie tak jakby cały ciepły klimat i światło (którego na co dzień w Norwegii jest niewiele) skumulowały się właśnie tu......i podkreślały piękne,dostojne,spokojne,czyste,przestronne pokoje.
Stojąc na drewnianej podłodze,z natchnioną od wystroju duszą, podziękowałam....aparat schowałam....i wyszłam z tej kunsztownej willi.
Ten ogromny,ale bardzo przytulny dom będzie moją inspiracją....

Zacznijmy od wejścia........KORYTARZ






SALON

Piękna,drewniana komoda pokryta starymi książkami...
zbudowana wokół przejścia do jadalni.....


 
Bezbłędny stary,drewniany,potężny ,,stolik,, z gustownymi detalami.



Całość składająca się w harmonię i perfekcyjnie dopracowany pokój dzienny.




                                                                JADALNIA

Potężny,drewniany stół,przy którym z pewnością zmieści się cała rodzina.....kominek podkreślający jeszcze bardziej ciepło domowego ogniska....elegancki żyrandol,stara komoda oraz podświetlone fotografie dzieci.  Można się rozmarzyć.








KUCHNIA





                                                            SYPIALNIA GŁÓWNA
                                                                               Z
                                                                    GARDEROBĄ

                 Sen w tym pokoju na pewno jest spokojny,głęboki i odprężający. Zauważyłam nawet                                podobieństwo z moją sypialnią.......ja też mam przy łóżku ekspres do kawy. :)











                                                           SYPIALNIA NA PODDASZU

Tu na brak przestrzeni nie możemy narzekać......wysoki,skośny sufit oraz zwisające z niego piękne,ozdobne lampy....robią wrażenie.





Pomieszczeń w tej willi jest znacznie więcej ....zapewne równie pięknych i inspiracyjnych....
jak te,które tu pokazałam.

W Norwegii znów mamy długi weekend,ponieważ obchodzimy zielone świątki....pogody jednak ma nie być,więc czeka nas weekend w domu. Wam życzę cudownego,słonecznego, grilowo smacznego weekendu....i proszę ....przyślijcie trochę słonka.

Pozdrawiam.....

2 komentarze:

  1. Typowy, norweski dom :) jeśli masz instagram to polecam śledzenie kuzynki mojego Ø :) zdjęcia z jej domu przypadną Ci do gustu ) jej nazwa to @frkreggis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie byłam w wielu norweskich domach....i żaden do tej pory nie zrobił na mnie aż takiego wrażenia. ....żaden z nich nie miał tego czegoś. ....owszem były ładne....ale ten dom.....:)

    OdpowiedzUsuń