Trochę soli , szczypta pieprzu... ciut słodyczy i goryczy.... wszystko w domu wymieszane, nuda, miłość i gadanie.... może wyjdzie,może nie... tak czy owak bliżej poznacie mnie! przedstawiam Wam królestwo moje, na norweskich wodach postawione....

środa, 10 lutego 2016

WIELKI POST

Koniec balu panno Aniu.......koniec karnawału.
W mojej głowie narodziła się pewna myśl....postanowiłam przejść na dietę...i zrobić sobie 40 dni postu od złych nawyków.
Tym bardziej,że na końcu czeka mnie miła nagroda,w postaci wakacji.....na które polecimy mam nadzieję w miłym towarzystwie. :)

Podzielę się z Wami dietą,którą kiedyś rozpisała mi pewna pani dietetyczka,a którą ostatnio zupełnie przez przypadek znalazłam schowaną w grze monopoly. By uniknąć więcej nieporozumień między mną,a nią....rozpiszę ją sobie tutaj. Od dziś,przez najbliższe 10 dni.
Może komuś jeszcze przypadnie do gustu i razem ze mną podejmie wyzwanie Wielkiego Postu?


Zalecenia żywieniowe! 

1. Poza stosowaniem poniższej diety zalecam aktywność fizyczną,minimum 4 razy w tygodniu po 90 minut.

2. W diecie należy ograniczyć sól do minimum,nie wolno dosalać potraw, zamiast tego należy stosować świeże i suszone zioła,które podkreślą naturalny smak produktów żywnościowych.

3. Dieta zawiera 30g błonnika pokarmowego,dlatego dziennie należy wypić minimum 2,5 litra płynów ( 10 szklanek), w tym wodę,herbaty zielone,białe,produkty mleczne fermentowane,soki ze świeżo wyciskanych owoców itd.

4. Należy zaopatrzyć się w herbatę zieloną i białą. Nie wolno jej parzyć dłużej niż 3 minuty,nigdy nie zalewać jej wrzątkiem,tylko gorącą wodą o temp. 70 stopni.

5. Do smarowania pieczywa stosować margarynę Ramę Olivio lub owoc awokado.

6. Zalecane techniki kulinarne to gotowanie w wodzie,pieczenie w folii, w piekarniku, gotowanie na parze,duszenie bez wcześniejszego obsmażania.

7. Proponowane godziny posiłków: I śniadanie: 8.00, II śniadanie: 11.00, obiad: 14.00, podwieczorek: 17.00, kolacja: 19.00


DIETA DEKADOWA ( 1370 kcal)

Dzień I

I śniadanie: Płatki owsiane z mlekiem i dodatkami.
szklanka wody ,
2 łyżki płatków owsianych zalać szklanką mleka 0.5 %, dodać łyżkę otrębów pszennych, jabłko średnie tarte oraz truskawki ( 10 sztuk),
kromka żytnia razowa z dżemem niskosłodzonym, do picia herbata zielona bez cukru.

II śniadanie: kanapka z szynką i warzywami.

szklanka wody mineralnej niegazowanej oczywiście.
Kromka żytnia razowa posmarowana awokado z szynką z indyka ( 2 plastry), pomidorem ( 1 średni) i szczypiorkiem, do picia szklanka kefiru i herbata zielona bez cukru.

Obiad: zupa ogórkowa,kasza z indykiem, sałata z jogurtem.

 szklanka wody mineralnej niegazowanej oczywiście.
zupa ogórkowa (talerz) z natką pietruszki
kasza gryczana ugotowana na sypko ( 30 g masa kaszy przed gotowaniem) z koperkiem i oliwą z oliwek( łyżeczka ) dodaną na surowo oraz gotowanym filetem z piersi z indyka ( 150 gram masy przed gotowaniem), do tego sałata lodowa ( 5 liści) z jogurtem naturalnym ( 1/2 szklanki),sokiem z cytryny, szcyptą soli i cukru, pieprzem ziołowym oraz ulubionymi ziołami, do picia herbata zielona bez cukru.

Podwieczorek: 1/2 grejpfruta czerwonego średniego,woda mineralna niegazowana.

Kolacja: Sałatka z fasolką szparagową.

szklanka wody mineralnej niegazowanej oczywiście.
sałatka z fasolką szparagową, kromka żytnia razowa (tost), do picia herbata zielona bez cukru.
sałatka szparagowa: fasolka szparagowa gotowana ( 150 gram masa przed gotowaniem)+ duży pomidor+ ogórek kiszony sredni+ 2 łyżki kukurydzy konserwowej+ 1/4 główki sałaty lodowej+ koperek+oliwa z oliwek ( łyżeczka)+ ulubione zioła+ pieprz ziołowy.


smacznego :)
do jutra!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz